donderdag 11 september 2008

Ik kan hier wel een titel weg zetten, ja.

But goodbye's too good a word, gal
So I'll just say fare well
I ain't sayin' you treated me unkind
You could have done better but I don't mind
You just kinda wasted my precious time
But don't think twice, it's all right


Amerikaanse geologen lezen wel degelijk Tripblocks, want toen ik net mijn maat Jack Bauer belde om te vertellen dat ik een blog ging schrijven, zei hij 'You pulled a Joost'. Pulling a Joost is een blog schrijven nog geen uur later de wederhelft van Tripblocks een blog heeft geschreven.
Meestal was ik te lui om dit te doen, maar nu, onder het genot van de rebelse Bob Dylan en de nieuwe iTunes, doe ik het.

Jack Bauer is trouwens van beroep geen geoloog, maar als hij de taken van een geoloog moet overnemen, doet hij dat met gemak. Binnen het uur.

Laten we het even over Apple hebben. Als je met bedrijven kon trouwen, zou ik binnen een figuurlijke minuut op een been zitten voor Steve Jobs. Jeetje, de nieuwe iPod nano's zijn al retevet en ik heb de nieuwe update voor mijn iPod touch gedownload, waardoor ik nu kan genieten van digitaal bier. Ook loopt mijn abonnement steeds harder af, en komt de iPhone er keihard aan. Download gewoon allemaal iTunes 8.0 en gebruik de Genius functie.

Verder was het leuk maandag. Ik had een college, iets met recht of bomen, ik weet het ook allemaal niet. Maar goed, op een gegeven moment zegt die kerel iets over 'koffie halen' dus iedereen ontwaakt en loopt die zaal uit om koffie te halen. Ik ook, en kwam met twee bakjes koffie terug (een voor vriend Maarten). Ik loop de trap op in de collegezaal en ga keihard op mijn bakkes. De koffiebakjes vliegen naar voren en wonder boven wonder komt er geen één druppel op mij terecht. De muur en trap hadden minder geluk.
Je staat dan natuurlijk flink voor lul, maar gelukkig ben ik al dé shit van de school en ben ik in het bezit van veel charmes en de ability om er maar van alles uit te schreeuwen zonder na te denken over anderen. Dus riep ik maar 'Godverdomme, wie heeft deze teringzooi nou weer gemaakt?' Ik ben maar een doekje gaan halen en heb het zo goed mogelijk schoongemaakt.
Ook grappig is dat het sinds dit jaar niet meer toegestaan is om eten en drinken in de collegezaal mee te nemen, omdat te veel mensen hun rotzooi lieten liggen. Ik zeg met gepaste trots zeggen dat ik nooit mijn rotzooi heb opgeruimd.

Onze school is sowieso heel erg netjes. Het gebouw is nu pas 2 jaar oud, en ze willen gewoon rotzooi en zijn helemaal trots op het afvalsysteem (gewoon aparte bakken). Nu hangen er ook posters op. Op de eerste poster staat een blanke kerel met het onderschrift 'Ruim gewoon je rommel op' of zoiets. Op de tweede poster staat een zwarte kerel met het onderschrift 'Move it in the box, man!'

Vaak zijn acoustische versies ZO veel beter. Het lijkt vaak alsof ze dan echt hun best doen. Meer hun best doen, in ieder geval.

En nog iets: Als ik artiesten zie zeiken over illegaal downloaden, zijn het echt altijd de artiesten waarvan ik hun muziek niet eens wil downloaden, laat staan illegaal. Lees je dit, kut-Britney? Mail mij op tripblocks@gmail.com.

Ik ging trouwens vorige week vrijdag met een rotgang met Remon naar Antwerpen. We wilden de film halen en Remon presteerde het om in 18 minuten van de binnenstad van Bergen op Zoom naar de parkeergarage van Metropolis te rijden.

(Even tussen door: Ik sloeg net een vlieg uit de lucht en hij houdt nu op met bewegen. Ik wil geen dieren vermoorden ofzo, maar deze maakte een irritant geluid. Vorige week was ik trouwens in de Efteling waar een wesp het lef had om op mijn voorhoofd te gaan chillen. Heel stoer pakte ik hem vast en klapte hem dood tussen mijn handen. Jeetje, wat was dat stoer.)

Maar goed, wij naar de film en hij was leuk. Toen kwam de pauze, dus ik sta op en roep 'Goed, dames en heren, jullie hebben nu 10 minuten pauze, maar daarna verzamelen we gewoon weer hier terug om de film af te kijken.' Ik vond dit heel grappig. Het was trouwens al de tweede keer dat ik deze grap maakte. Maar toen riep iemand een paar rijen voor mij 'Over 10 minuten zullen we jou eens uit de zaal schoppen.'
Natuurlijk schrok ik van deze plotselinge uitbarsting van quasi-geweld, maar recoverde snel en kwam terug met een verzwakte 'Kijk, dat is pas grappig.'
Ik belde Jack en diezelfde aflevering was hij al gemarteld en vermoord, nadat Jack erachter kwam voor wie hij was, voor wie hij werkte en waar die bom was.

..., who reminds us that a sitcom doesn't have to make you laugh.



- Joris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Tripblocks

Tripblocks